SOSW Konin

Wycieczka do Zakopanego

Zakopane w jesiennej szacie mogli podziwiać uczniowie szkoły podstawowej i przysposabiającej do pracy podczas wycieczki, która odbyła się w dniach 22-26 września.

Ten aktywny czas obfitował w piesze wędrówki i zajęcia pozwalające poznać kulturę i tradycje Podhala.

Tatry jesienią zachwycają pięknymi krajobrazami. Morskie Oko przywitało nas delikatną mgłą unoszącą się nad majestatycznymi, ośnieżonymi szczytami, ale już po chwili cieszyliśmy się słońcem i ciepłem wrześniowego dnia w pięknych okolicznościach przyrody.

W kolejnych dniach wędrowaliśmy po Dolinie Chochołowskiej, wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, spacerowaliśmy jej zboczem aż do Butorowego Wierchu, smakowaliśmy regionalnych potraw w schroniskach i góralskiej karczmie, piekliśmy kiełbaski i tańczyliśmy podczas wieczornego spotkania z góralską kapelą.

Nie zabrakło również stałych punktów wycieczki do Zakopanego, jak Wielka Krokiew, spacer Krupówkami, czy zakupy oscypków na regionalnym targu.

Niezapomnianych doznań dostarczyła nam wizyta w Kamilandzie czyli muzeum Kamila Stocha. Mogliśmy dotknąć nart naszego Mistrza, obejrzeć z bliska buty, kombinezony, a przede wszystkim podziwiać liczne trofea sportowe, w tym Kryształową Kulę.

Ogromną atrakcją była wieczorna rekreacja w Chochołowskich Termach – największym tego typu obiekcie w Polsce. Podziwiając panoramę Tatr doskonale bawiliśmy się w gorących źródłach w rytm dyskotekowej muzyki.

Pobyt w Zakopanem dostarczył nam moc niezwykłych, wielozmysłowych wrażeń.

Wycieczkę zorganizowały panie: Sylwia Kowalska, Małgorzata Pawlińska, Magdalena Woźniak, Agnieszka Czerniejewska