25 marca w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Koninie odbyły się Drzwi Otwarte. W tym dniu w murach naszej Placówki powitaliśmy zaproszonych gości, rodziców, przyszłych uczniów i wszystkich zainteresowanych pracą i działalnością szkoły.
Była to doskonała okazja, by rodzice z dziećmi i młodzieżą zapoznali się z ofertą edukacyjno-terapeutyczną Ośrodka i jego warunkami lokalowymi. Dyrektor, Katarzyna Rzymkowska, oraz nauczyciele i specjaliści chętnie odpowiadali na pytania związane z pracą z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz zaprezentowali bogatą ofertę zajęć specjalistycznych i pozalekcyjnych. Rozmowy z rodzicami pozwoliły uzyskać odpowiedzi na pytania związane z organizacją pracy w szkole i internacie. Tegoroczne Drzwi Otwarte miały formę zwiedzania według wyznaczonej ścieżki, program spotkania zakładał gry i zabawy sportowe, warsztaty, pokazy, doświadczenia, występy wokalne. Przemierzając szkolne korytarze można było obejrzeć wystawę zdjęć obrazujących życie codzienne Ośrodka oraz prezentację wytworów uczniów, nie zabrakło oczywiście słodkiego poczęstunku.
Duża sala-świetlica szkolna. Kilkanaście osób ogląda prezentację.
W sali szkolnej dwie nauczycielki. Jedna gra na gitarze, druga na organach. Troje uczniów śpiewa.
W sali szkolnej tata z kilkuletnim synem oglądają pomoce dydaktyczne z zakresu geografii.
W Sali szkolnej nauczyciel prezentuje uczniowi wagę. Na stoliku przedmioty i napis „maszyny proste”.
W Sali matematycznej nauczyciel pokazuje uczniowi i jego mamie eksperyment z woreczkiem foliowym.
Przy stoliku nauczyciel rozmawia z uczniem, prezentuje pomoce dydaktyczne z zakresu matematyki.
Przy stoliku stoi troje dorosłych i dwoje dzieci. Na stole rozsypane klocki lego.
W bibliotece szkolnej nauczycielka pokazuje chłopcu interaktywne książki.
Nauczycielka prezentuje dziewczynce modele części ciała człowieka. W tle gablota z pomocami: globusy, modele biologiczne.
W świetlicy w internacie cztery osoby rozmawiają.
Młoda kobieta odciska swoją dłoń na kolorowym papierze umieszczonym na oknie .
W pracowni kuchennej dwie uczennice siedzą przy stole. Przygotowują kolorowe kanapki. Między nimi stoi nauczycielka.
Dwie uczennice siedzą przy stole. Wałeczkami wałkują glinę Przed nimi na stoliku wycięte z gliny serca.
W pracowni szkolnej przy stoliku nauczycielka prezentuje uczniowi grę z alternatywnymi metodami komunikacji.
Dziewczynka siedzi przy stoliku. Ogląda pomoce do nauki czytania. W ręku trzyma kolorową krzyżówkę.
Dziewczynka dekoruje duży dom z kartonu.
W klasopracowni dwie dziewczynki oglądają eksperyment z magnesami pokazywany przez nauczyciela.
W klasopracowni na pierwszym planie chłopiec wyjmuje klocki z pudełka. Na stoliku pudełka z kolorowymi klockami i zbudowany z klocków robot Przy oknie mężczyzna z chłopcem oglądają małe roboty.
W Pracowni komputerowej mężczyzna i chłopiec przyglądają się drukarce 3D. Drukarka drukuje królika.
W klasopracowni przy stoliku dwie dziewczynki budują z klocków lego.