Scenariusz zajęć pozalekcyjnych z Badmintona
Temat: Doskonalenie odbicia lotki po serwisie i w grze.
Zadania lekcji:
umiejętności: opanowanie prawidłowego uderzenia lotki, nauka współdziałania w drużynie
motoryka: kształtowanie szybkości i zwinności oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
wiadomości: aktywne spędzanie czasu wolnego, wdrażanie uczestnikom współzawodnictwa
Prowadzący: Sypniewski Maciej
Środki dydaktyczne:rakiety, lotki, balony
Przebieg zajęć:
-zbiórka, powitanie,podanie zadań do realizacji
-zasady bezpieczeństwa podczas zajęć
Rozgrzewka:
– bieg swobodny z przekładaniem z ręki do ręki rakietki,
skłony tułowia w przód tak aby dotknąć rakietką parkietu,
skłony boczne z rakietką podtrzymywaną nad głową,
w leżeniu na plecach skłony z rakietą trzymaną na wysokości linii barków,
w leżeniu na brzuchu unoszenie tułowia tak aby takieta trzymana w dłoniach unosiła się powyżej linii głowy.
Zabawa bieżno-rzutna „ Berek z lotką”, goniący trzyma lotkę główką w przód między palcami ręki dominującej i stara się trafić nią innego uczestnika zabawy, osoba trafiona zostaje berkiem.
Część zasadnicza zajęć
uczestników dzielimy na dwie równe grupy, każdy trzyma rakietę a na drużynę po jednym balonie. Zadanie polega na jak najszybszym przebiegnięciu odcinka ok. 10 metrów podbijając balon rakietką tak aby nie opadł i podaniu do następnego zawodnika. Wygrywa drużyna która pierwsza ukończy ćwiczenie, drużyna pokonana wykonuje polecenie wymyślone przez zwycięzców(przysiady).
Podbijanie lotki rakietą, podczas ćwiczenia uczniowie starają się zmieniać strony naprzemiennie odbijając bekhendem i forhendem, potem naprzemiennie uderzeniem wysokim i niskim
uczniowie ustawiają się po bu stronach siatki dzieląc na 2 zespoły, po odbiciu lotki biegną na koniec kolejki i czeka na swoja kolej
gra uproszczona – chodzi o jak najdłuższe utrzymanie lotki w powietrzu
gra właściwa – gra do 11 pkt. Z zachowaniem zasad gry singlowej
Uspokojenie organizmu:
ćwiczenie korektywne: przedmuchiwanie lotki po parkiecie.
W siadzie: wybrany uczeń obraca się, pozostali zawodnicy wymieniają się rakietkami,wybrana osoba musi odgadnąć, kto nie ma swojej rakiety. Każdy zawodnik jest zgadującym.
Ćwiczenia organizacyjne: zbiórka w siadzie, podsumowanie zajęć i omówienie ćwiczeń, które sprawiły najwięcej trudności