SOSW Konin

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Koninie
ul. Kaliska 19
62-500 Konin
63 242-91-61
sekretariat@sosw.konin.pl

Badminton

 

Scenariusz zajęć pozalekcyjnych z Badmintona

Temat: Doskonalenie odbicia lotki po serwisie i w grze.
 
Zadania lekcji:

 umiejętności: opanowanie prawidłowego uderzenia lotki, nauka współdziałania w drużynie
 motoryka: kształtowanie szybkości i zwinności oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
 wiadomości: aktywne spędzanie czasu wolnego, wdrażanie uczestnikom współzawodnictwa
Prowadzący: Sypniewski Maciej
 
Środki dydaktyczne:rakiety, lotki, balony
 
Przebieg zajęć:

-zbiórka, powitanie,podanie zadań do realizacji
-zasady bezpieczeństwa podczas zajęć

Rozgrzewka:

– bieg swobodny z przekładaniem z ręki do ręki rakietki,
 skłony tułowia w przód tak aby dotknąć rakietką parkietu,
 skłony boczne z rakietką podtrzymywaną nad głową,
 w leżeniu na plecach skłony z rakietą trzymaną na wysokości linii barków,
 w leżeniu na brzuchu unoszenie tułowia tak aby takieta trzymana w dłoniach unosiła się powyżej linii głowy.
 Zabawa bieżno-rzutna „ Berek z lotką”, goniący trzyma lotkę główką w przód między palcami ręki dominującej i stara się trafić nią innego uczestnika zabawy, osoba trafiona zostaje berkiem.

Część zasadnicza zajęć

 uczestników dzielimy na dwie równe grupy, każdy trzyma rakietę a na drużynę po jednym balonie. Zadanie polega na jak najszybszym przebiegnięciu odcinka ok. 10 metrów podbijając balon rakietką tak aby nie opadł i podaniu do następnego zawodnika. Wygrywa drużyna która pierwsza ukończy ćwiczenie, drużyna pokonana wykonuje polecenie wymyślone przez zwycięzców(przysiady).
 Podbijanie lotki rakietą, podczas ćwiczenia uczniowie starają się zmieniać strony naprzemiennie odbijając bekhendem i forhendem, potem naprzemiennie uderzeniem wysokim i niskim
 uczniowie ustawiają się po bu stronach siatki dzieląc na 2 zespoły, po odbiciu lotki biegną na koniec kolejki i czeka na swoja kolej
 gra uproszczona – chodzi o jak najdłuższe utrzymanie lotki w powietrzu
 gra właściwa – gra do 11 pkt. Z zachowaniem zasad gry singlowej

Uspokojenie organizmu:

 ćwiczenie korektywne: przedmuchiwanie lotki po parkiecie.
 W siadzie: wybrany uczeń obraca się, pozostali zawodnicy wymieniają się rakietkami,wybrana osoba musi odgadnąć, kto nie ma swojej rakiety. Każdy zawodnik jest zgadującym.
Ćwiczenia organizacyjne: zbiórka w siadzie, podsumowanie zajęć i omówienie ćwiczeń, które sprawiły najwięcej trudności

 

 

Leave a Comment

Skip to content